zondag 12 maart 2017

Van kapotte broek naar stoere broek.

Het lijkt wel of Viktor elke dag thuis komt met gaten in zijn jeansbroeken. De afgelopen vier weken toch zeker al vijf broeken stuk. Hoewel het helemaal in de mode is om een jeans met scheuren en gaten te dragen, vind ik dat voor een vierjarige er toch net iets over.

Toen mijn moeder zei “naait daar toch gewoon ne lap op” leek dat wat een ouderwetse oplossing en draaide ik eens met mijn ogen. Even later was ik eens door mijn naaiboeken aan het neuzen en kwam ik in “Ja, lap” toch een leuk idee tegen. Zelf knielappen maken met vliesofix en restjes stof. Zo gezegd, zo gedaan. 


Een projectje van een half uur, maar zo tof. Ik vond een klein restje krokodillenstof waar ik ooit eens een cirkelsjaal van naaide. Vlieseline erop, doorstikken, lapjes knippen, randen zigzaggen, vliesofix erop, strijken en klaar!



Ideaal om te kruipen en te spelen. En nog beter om in het bos te ravotten. Getest en goedgekeurd. Nu nog aan de oma laten weten dat ze toch gelijk had - as always ;-).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long time no see.

Een jaar! Een jaar is het geleden dat ik nog eens blogde. En als we helemaal technisch en pietjeprecies zijn, is het zelfs meer dan een jaar...