donderdag 17 mei 2018

Long time no see.

Een jaar! Een jaar is het geleden dat ik nog eens blogde. En als we helemaal technisch en pietjeprecies zijn, is het zelfs meer dan een jaar. Erg. 

In my defence; het was een hectisch jaar vol politieke chaos. Eentje van nieuwe partijen oprichten en dan toch maar weer niet. Een jaar van zoeken waar je naartoe wil in het leven en ontdekken wat en hoe het beter kan. Niet evident en een oefening die nog zeker niet is afgerond. 

In dat jaar vielen er 100.000 dingen te zeggen, maar mijn naaimachine werd amper gebruikt. Gebrek aan tijd, gebrek aan inspiratie, gebrek aan zelfvertrouwen. Enkele weken geleden besliste ik dan toch maar om mijn geliefde Brother eens af te stoffen en mijn hoofd nog eens even leeg te maken. Ik kan alleen maar hopen dat ik de komende maanden tijd ga blijven hebben. Want mijn Brother en ik, wij zijn nog steeds een goed team. 

Op korte tijd konden we heel wat naaisels afleveren, maar met dit recyclage- pareltje wil ik graag beginnen. Als er teveel chaos is, moet je opruimen en dat deed ik. Onze linnenkamer/schoenenkast werd stevig onder handen genomen en tijdens dat gerommel vond ik een babylakentje uit de Ikea. Nooit gebruikt - ik weet niet waarom, maar nu dus ideaal om een Lucy Jurkje van te maken. 

Het gratis patroontje van Oekeboeleke, met tuto, vind je hier - download het snel, want het is een toppertje. Het jurkje zit snel in elkaar - ja, ik ben nog steeds fan van de "vlug klaar naaisels" - en ziet er heel fancy uit. Louise vond het schitterend. 

Het naaien ging heel vlot en dat was goed voor het zelfvertrouwen :-). 



Het perfect bijpassend pinnetje vond ik bij Bel en Bo. Geheel toevallig, maar een schitterende aanvulling voor dit leuke jurkje. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long time no see.

Een jaar! Een jaar is het geleden dat ik nog eens blogde. En als we helemaal technisch en pietjeprecies zijn, is het zelfs meer dan een jaar...